Letni poradnik urodowy- Letnia pielęgnacja stóp

Dzisiaj moi drodzy Państwo zapraszam Was znowu na wpis z serii


   Jak już wiecie uwielbiam słońce, plaże i ten moment kiedy moja skóra przybiera brązowy odcień, a kiedy już tak się stanie to eksponuję (w ramach rozsądku) opalone ciało. Latem lubię chodzić w sukienkach i krótkich spodenkach,a co się z tym wiąże, eksponuję także swoje stopy.Niestety piękne buty nie wystarczą, żeby nasze stopy wyglądały dobrze,więc jak je odpowiednio pielęgnować? Przyznam się uczciwie, przez jakiś czas traktowałam swoje stopy po macoszemu.
    Zimą o nich zapominałam, a skupiałam się na nich wiosną, kiedy w mojej szafie pojawiały się coraz mocniej otwarte buty. Wiem, że robiłam im krzywdę, bo codziennie narażone są na wysiłek, w końcu dźwigają ciężar całego ciała, dlatego szczególnie ważna są dla mnie:

Obuwie
   Patrzę by było nie tylko piękne, ale także wygodne. Źle dopasowane buty powodują odciski, modzele i bolesne pęcherze, ponadto sprawiają, że stopa nieprawidłowo się układa i w przyszłości może powodować to wady i deformacje.
Żeby zwiększyć komfort noszenia wysokich szpilek, używam wkładek silikonowych, np z Scholla lub w kształcie litery T (kiedy but jest zbyt wysoki i obciera mi kostki).
  Ważne też są materiały; najlepiej żeby nosić skórzane lub przynajmniej przewiewne obuwie, które zapobiega namnażaniu się bakterii.

Higiena
     Powinna to być sprawa oczywista, że stopy myje się min 2 razy dziennie.
Ja myję je przy każdej zmianie butów, do tego kiedy chodzę w mocno odkrytych butach, to w torebce zawsze mam chusteczki nawilżane by je przetrzeć. 

Systematyczność
-każdego poranka towarzyszy mi duet od Nivelazione:
1) Krem w sprayu do stóp "Ekspresowe nawilżenie w 3sek."- natychmiast likwiduje suchość i szorstkość skóry, a już po 2 tygodniach skóra staje się miękka i nawilżona
 2) Dezodorant do stóp 4w1 dla kobiet "Komfort i Świeżość'- Utrzymuje suche stopy przez 12h, zostawiając na nich delikatny zapach i uczucie świeżości.
Oba kosmetyki działają ekspresowo i zapewniają niezawodną długotrwałą ochronę.


-wieczorem: po kąpieli nakładam na stopy grubą warstwę kremu nawilżającego lub z mocznikiem. Aktualnie korzystam z próbek Seni.



-raz w tygodniu: zazwyczaj w sobotę biorę długą kąpiel z jakimś zapachowym olejkiem, a do stóp używam Wygładzający peeling do skóry stwardniałej i zrogowaciałej od Evree, który dzięki zawartości usuwa martwy naskórek i zmiękcza skórę stóp, a do tego bardzo przyjemnie pachnie!




-raz w miesiącu: wykonuję pedicure; usuwam odciski, zrogowacenia, skracam i poprawiam kształt paznokci, aplikuję olejki i odżywki na paznokcie.




-raz na kwartał: używam skarpetek złuszczających np L'Biotica, żeby przyspieszyć ich działanie złuszczające, przez okres tygodnia moczę wieczorem stopy z solą do kąpieli- skóra wtedy schodzi dużo szybciej i intensywniej (niestety w ciąży korzystanie ze skarpetek jest niewskazane).


Relax

    Po męczącym dniu, pozwalam stopom odpocząć; ściągam obuwie, układam je wyżej od reszty ciała, robię im kąpiel relaksującą lub po prostu masuję.
Idealnie jest, kiedy M ten masaż wykonuje- relaks w pełnym tego słowa znaczeniu.





   Najważniejsza jest oczywiście sumienność, bez tego ani rusz. A Wy jak pamiętacie by dbać o stopy przez cały rok, czy przypominacie sobie o nich tuż przed sezonem letnim?

23 komentarze:

  1. U mnie z tym niestety bywa różnie. Higiena oczywiście jest rzeczą regularną, Ale relaks rzadko kiedy, bo ciągle coś. Staram sie natomiast często robić kąpiel do stop z solą lawendową. Bardzo odpręża!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tej kąpieli, muszę kupić jakąś sól, bo moje się dawno pokończyły :(

      Usuń
  2. U mnie z tym niestety bywa różnie. Higiena oczywiście jest rzeczą regularną, Ale relaks rzadko kiedy, bo ciągle coś. Staram sie natomiast często robić kąpiel do stop z solą lawendową. Bardzo odpręża!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli o mnie chodzi, to w pielęgnacji stóp brak mi systematyczności - zdecydowanie :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Twoje posty a co do stop. Wstyd sie przyznac ale jakos nie dbam o nie specjalnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, staram się :) ja niestety muszę, bo inaczej jest istna tragedia :)

      Usuń
  5. Świetnie dbasz o swoje stopy :-) To się chwali! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tymi butami to prawda niestety, ale od czasu do czasu można sobie pozwolić na założenie szpilek. Polecam żelowe wkładki dzięki którym wygodniej się chodzi w butach na obcasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam używam czasami; bo jak są buty dobrze wyprofilowane to mogę w nich nawet biegać :)

      Usuń
  7. Ja dbam o paznokcie i stopy przez cały rok :) Maluję je dopiero latem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie buty to albo trampki, sandały i baleriny. nie umiem i nie lubie chodzic w butach na obcasie , zwłaszcza przy dziecku , za którym trzeba ganiać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Relax to by mi się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie, o stopy trzeba dbać. Super poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Staram sie dbać o stopy. Buty cudowne

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie mogę nosić szpilek, mam śruby w kolanie :(

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam szpilki i stopy dbam aby ładnie wyglądały w takich bucikach <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jakoś na stopy zazwyczaj mam za mało czasu... Piękne buty.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zycze powodzenia w wyzwaniu. Oj wiem jak mozna skrzywdzic stopy niewlasciwym obuwiem :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Konkretnie i na temat :) Ja za to dbam o stopy cały rok, ale najważniejszą rzeczą dla mnie jest pielęgnacja dlatego też cały rok dbam o nie z Podopharm.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna kolekcja butów. Mimo dbania o higienę i regularnych peelingów miałam straszny problem z odciskami na podeszwach zwłaszcza w upały. Teraz testuję wkładki stepforward i jest o niebo lepiej. Wygodniej się chodzi, no i skończyły się bąble podchodzące wodą.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku, dziękuję, że dotarłeś aż tutaj. Czekam na Twoje zdanie w tym temacie, śmiało- będzie mi miło podjąć się dyskusji.

Copyright © 2014 Patriseria , Blogger