Wydawnictwo SQN: Samanta Shannon -Blada Śniąca (recenzja)


 Cześć :) Przez te upały ciężko mi się zebrać do pisania. O ile jeszcze w pracy funkcjonuję to w domu już nie bardzo. Myślę, że większość osób, zwłaszcza tych lubujących się w fantastyce, zna serię Czas Żniw. Jako, że ostatnio zagłębiam się w tym kierunku, zaczęłam od prequela tego bestsellera. Książka oczywiście pochodzi z portalu www.czytampierwszy.pl

‘Wszyscy mieli w gangu swoje przydomki. Jaxon był Białym Spoiwem, Nick nosił imię Czerwonej Zjawy, a Elizę nazywano Udręczoną Muzą. Nie wiedziałam skąd się wzięły te pseudonimy, ale bardzo pragnęłam mieć swoje własne imię na ulicach. Dzięki temu stałabym się prawdziwym członkiem Siedmiu Pieczęci.'

 Paige Mahoney trafia do wyjętego spod prawa gangu Siedmiu Pieczęci, którym zarządza Jaxon. Dziewczyna jeszcze nie jest świadoma jaka moc w niej drzemie, a z drugiej strony wie, że za jakiś czas nie będzie możliwości by mogła nad nią zapanować i nie ściągnąć na siebie podejrzeń rządu. Odkrycie przez rząd jej mocy będzie równało się z jednym - ze śmiercią.
Siedem Pieczęci ma zrzeszać siedmiu wyjątkowych jasnowidzów, tych, których najrzadziej można spotkać. Na razie gang, zrzesza ich czworo. Paige chociaż od niedawna dołączyła do klanu, to ma dość pracy papierkowej, chce otrzymywać konkretne zadania,
 Właśnie wtedy okazuje się, że po ulicach Londynu grasuje złośliwy poltergeist, który jest atrakcyjną zdobyczą dla wszystkich, ukrywających się zgrupowań.
Dziewczyna sprzeciwia się pozostaniu w Melinie i nudnej pracy, tak otrzymuje swoje pierwsze zlecenie.
W trakcie obławy, spotyka Zwierzchnika, który postanawia nauczyć ją szacunku – przez udzielenie gorzkiej i bolesnej lekcji.
Udaje jej się uciec, jednak nie wszystko idzie po jej myśli. Paige przekonana, że będzie musiała opuścić gang, dostaje niespodziewaną propozycję, która może wydawać się nielojalna. Czy się na nią zgodzi?


‘Miałam za to swój dar. Poczułam go we wnętrzu. Otworzył się niczym kwiat, zaczął narastać, nie potrafiłam już nad nim zapanować. Był jak mechanizm zaprojektowany, aby reagować na niebezpieczeństwo’ 

 Blada Śniąca to wstęp do bestsellerowej serii Czas Żniw. Poznajemy historię młodej Paige, jej początki w gangu i pierwsze próby uwolnienia oraz opanowania daru, który w niej drzemie. Dziewczyna jest niepewna siebie i swoich umiejętności. Wiele rzeczy rozumie na opak. Dopiero wkracza w świat jasnowidzów i rządzących nim reguł, a już musi umieć stawiać opór i walczyć.
 Ta książka liczy ok 120 stron, ale jej się nie da czytać, ją się po prostu pochłania. Wartka akcja i świat, który zbudowany jest według pewnych reguł wciągają na dobre. Dialogi są świetnie zbudowane
Nie miałam okazji czytać kolejnych części i mam nadzieję, że wstęp jest tylko przedsmakiem, że dalej będzie zdecydowanie lepiej. Uczciwie mogę stwierdzić, że brak pewności siebie bohaterki, trochę mnie denerwowała. Lubię konkretne i zdecydowane postacie. Nie mniej jednak podoba mi się cały pomysł i jeśli ktoś jeszcze nie czytał Czasu Żniw, to ta książka może być dobrym wprowadzeniem i wzbudzić apetyt na więcej.
Zwłaszcza, że wyjaśnia całą hierarchię jasnowidzów i każdy laik w magicznym świecie, nie pogubi się.




2 komentarze:

  1. czytałem i myślę, że jest jedynie dobrym uzupełnieniem historii. TBS 1,2,3 są jeszcze lepsze / Pozdrawiam https://bookocholik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam je na liście czytelniczej już :) Ten wstęp mi się podobał i mam nadzieję, że się nie zawiodę :)

      Usuń

Drogi czytelniku, dziękuję, że dotarłeś aż tutaj. Czekam na Twoje zdanie w tym temacie, śmiało- będzie mi miło podjąć się dyskusji.

Copyright © 2014 Patriseria , Blogger