Wydawnictwo SQN: Bonnie Smith Whitehouse - “Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania.’’ (recenzja)

 Cześć :) Żyjemy w czasach wyścigu; gdzie lepiej, znaczy szybciej i drożej – a gdyby tak zwolnić? Gdyby tak odrzucić więzy elektroniki, które nas pętają?


Spacer to jedna z najtańszych i najłatwiejszych form spędzania wolnego czasu. Pozytywnie wpływa na samopoczucie mentalne i fizyczne. Mnie zawsze spacer pozwalał nabrać dystansu i przemyśleć dręczące mnie tematy.

 "Czy wiesz, że nawet krótki spacer (wystarczy 20 minut dziennie) zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca, choroby Alzheimera, depresji, cukrzycy i kilku różnych nowotworów?"


“Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania.’’ to książka łącząca cechy poradnika i pamiętnika. Swoisty przewodnik do odnalezienia własnego spokoju. Pozwala nam rozwinąć wyobraźnię i stać się scenarzystą, to my decydujemy od którego rozdziału zaczynamy czytać, to my wybieramy ścieżki, także te mentalne.

„Wielkie myśli rodzą się zawsze w trakcie pieszych spacerów.” - Fryderyk Nietzsche

 Autorka prowadzi nas przez swoją historię, co ją fascynuje, którymi ścieżkami kroczyła. Pierwszoosobowa narracja sprawia, że czujemy, jak gdyby to była nasza historia. I może tak się stać, kiedy zaczniemy wypełniać postawione nam zadania, zawarte pod koniec każdego rozdziału. W tym interaktywnym dzienniku, mamy także miejsce na swoje notatki, rysunki, zapiski ważnych myśli.
Pięknie wydana pozycja. Kiedy biorę ją w rękę od razu podświadomie czuję się, jak gdybym trzymała coś cennego. Twarda okładka z piękną linearną grafiką na beżowym materiale. Złocenia, które dodają uroku i szlachetnego charakteru.
  Środek nie tworzy dysonansu z okładką i nawiązuje do natury. Zielona czcionka, walczy z różnymi odcieniami tego koloru, które trafiają na kartki jako tło czy grafika. Rysunki zwierząt, natury, piktogramy – pięknie ilustrują tekst. Pomiędzy stronami skrywa się także wiele inspirujących cytatów, pochodzących często od bardzo sławnych nazwisk. Bardzo przyjemny styl pisarski i historia, która wciąga.
Ta pozycja jest idealna dla osób, które chcą być bardziej obecne, chcą zapanować na lękami czy zwiększyć swoją kreatywność. Jedyne co potrzebujesz to egzemplarz “Pieszo i beztrosko. O sztuce spacerowania.’’ i długopis. Więc gdzie Was nogi tym razem poniosą?

„Droga pojawia się przed tobą, wtedy, gdy na nią wkraczasz” – Rumi


4 komentarze:

  1. Świetna pozycja! Ja sama ciągle jestem w biegu i czasami brak czasu na to by zwyczajnie się zatrzymać i odetchnąć. Książka skłania do myślenia i działania. Wydaje mi się, że to są jej największe atuty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, pozwala się wyciszyć i czerpać prawdziwą przyjemność ze spaceru.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że trafiłam na tą książkę, wiele cytatów i ciekawostek trafia w samo sedno mojej osoby. ;) Tylko szkoda mi na niej bazgrać - jest taka ładna! Robię notatki na własnych karteczkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam to samo :D leży na półce na honorowym miejscu.

      Usuń

Drogi czytelniku, dziękuję, że dotarłeś aż tutaj. Czekam na Twoje zdanie w tym temacie, śmiało- będzie mi miło podjąć się dyskusji.

Copyright © 2014 Patriseria , Blogger